DEZVOLTAREA COMPANIILOR PRIN INOVARE
Autor/autori: Mihai Mihăiţă
Rezumat: La baza dezvoltării și performanței unei companii, mică, mijlocie sau mare, se află inovarea. Situația statistică a companiilor din România, prin prisma inovării, nu oferă un tablou optimist. România se prezintă ca o țară creativă, dar acest potențial nu este conștientizat, nu este susținut, nu se face îndeajuns pentru a-l valorifica. Sunt exemple de succes din România, dar starea generală de fapt nu este favorabilă inovării, în prezent și nici în perspectivă, până în anul 2020. Deosebit de importantă este formarea celor capabili să inoveze și necesitatea de a transforma creativitatea într-un proiect de țară. Factorul decisiv în procesul de dezvoltare durabilă și implicit a companiilor este resursa umană care trebuie pregătită, promovată și păstrată în țară. Schimbările majore în educație sunt esențiale și hotărâtoare.
Cuvinte cheie: inovare, creativitate, educație, profesionalism, dezvoltare
Abstract: On the basis of the development and performance of companies, small, medium or large, is innovation. Statistical situation of the companies in Romania, through the innovation, does not offer an optimistic picture. Romania appears as a creative country, but this potential is not realized, it is unsustained, it is not enough to capitalize. There are success stories in Romania, but the general state of affairs is not conducive to innovation, today nor in prospect, 2020. Particularly important is training those able to innovate and the need to turn creativity into a project by country. The decisive factor in the sustainable development process and consequently the human resource companies is to be prepared, promoted and preserved in the country. Major changes in education are essential and decisive.
Keywords: innovation, creativity, education, professionalism, development