CREŞTEREA CONECTIVITĂŢII URBANE ÎN ZONELE ADIACENTE INTRĂRILOR RUTIERE ÎN ORAŞ
Autor/autori: Angelica STAN
Rezumat: Dincolo de simbolistica pe care o asuma implicit (a porţii dispărute, a intrării în „cetate”, a „oraşului fără capăt”), problematica intrărilor în oraşul actual este una deopotrivă funcţională, morfologică, peisagistică şi administrativă. Intrarile în oraş sunt asimilate adesea carţilor de vizită – „spaţii-vitrină”, „spaţii-coridor” – cu rol nu doar de recunoaştere a coordonatelor fizice, ci şi de promovare a oraşului în sine. Lucrarea focalizează pe metodologia de analiză a acestor zone particulare şi pe depistarea unor tipuri dominante corelate cu cele mai importante tipuri de creştere urbană. Conectivitatea oraşului, în contextul expansiunii sale, este discutată în termenii găsirii soluţiilor de minimizare a impactului negativ pe care le exercită aceste puternice elemente segregative asupra structurii urbane. Studiul abordează posibilităţile de îmbunătăţire şi de echilibrare a conectivităţii urbane în zonele urbane adiacente penetraţiilor rutiere în oraş, luând ca studiu de caz penetraţia rutieră nordică în Bucureşti
Cuvinte cheie: intrare în oraş, spaţii-coridor, modele de dezvoltare urbană
Abstract: Beyond the symbolistic layer that it implicitly assumes (the missing gate, the entry in "city", the "endless city"), the issue of the entrances in present cites is both functional, morphological, spatial and administrative. The city entrances are often similar to visit cards, they are "showcase spaces", "corridor-spaces " - their role being not only of physical coordinates recognition, but also to promote the city itself. This paper focuses on the methodology of analysis of these particular areas and of the detection of dominant types of city raod entrances, related to the most known patterns of urban growth. City connectivity, in the context of its expansion, is discussed in terms of finding solutions to minimize the segregation negative impact that these powerful elements produce on urban structure. The study addresses the possibilities for improving and balacing the connectivity in adjacent road penetrations urban areas, taking as a case study the Northen road entrance in Bucharest
Keywords: cities entrance, corridor-spaces, urban patterns