From training used virtual reality to virtual applied engineering
Autor/autori: Ionel STAREŢU
Rezumat: Lucrare argumentează oportunitatea folosirii echipamentelor şi tehnologiilor specifice realităţii virtuale în activităţile practice de instruire la disciplinele inginereşti, în special, de mecanică aplicată: mecanisme, organe de maşini, sisteme mecanice etc. cât şi la discipline de simulare a proceselor tehnologice de fabricaţie. Plecând de la folosirea softurilor CAD, pentru modelare geometrică si simularea posibilităţilor de funcţionare a modelelor, sistemelor şi proceselor tehnice, se prezintă în lucrare motivele introducerii realităţii virtuale cu imersiune în procesul de instruire teoretic şi practic specific disciplinelor de mecanică aplicată. Particularizarea metodicii didactice conduce la extinderea modelului Wegener. Se descrie un post pilot în dezvoltare cu acest scop, popularea scenei virtuale şi interconectarea echipamentelor de realitate virtuală, respectiv a unei mănuşi Cyber Glove cu scena virtuală, operaţii posibile în scena virtuală, cum ar fi observarea pieselor şi operaţii de manipulare şi montare. Se descriu echipamentele principale achiziţionate pentru echiparea acestui laborator virtual. De asemenea se fac precizări privind structura unei întreprinderi virtuale în care toate activităţile, de la sondarea pieţei pentru identificarea tipurilor de produse necesare până la fabricaţia propriu zisă a acestora, se pot desfăşura cu echipamente şi tehnice specifice realităţii virtuale. Nu este lipsită de importanţă susţinerii proceselor de producţie robotizate cu ajutorul simulărilor în realitate virtuală
Cuvinte cheie: metode de învăţare, realitate virtuală, inginerie clasică, inginerie virtuală
Abstract: Virtual reality is considered one of the fundamental directions, with computers and robotics, to reconfigure the global society in this century and even further, as one solution to overcome the current structural crisis, deep crisis with multiple consequences, most negative. This paper describes a possible involvement of virtual reality to shift from traditional engineering to virtual engineering to solve in a significant manner, the current crisis of manufacturing engineering. For the first we discuss main aspects regarding training in mechanical design engineering using virtual reality. We present, in the second part in the paper, in brief the reasons for the introduction of virtual reality with immersion in the processes of theoretical and practical training in mechanical disciplines. We describe a pilot station which is in progress to test the use of virtual reality in the training activities concerned. We present the first achievements in this direction namely: proper populating of the virtual setting, interconnection of Cyber Glove gloves with the virtual setting and manipulating of virtual parts for visual observation and simple assembly operations. We show the main equipments for a virtual reality laboratory for applied mechanics too. Thus, we present the general structure of a virtual engineering entity, the main activities and organizational structures, and we briefly review the main types of virtual reality equipment and technologies useful for our purpose with highlighting a specific direction, namely virtual engineering for services and environment
Keywords: teaching methods, virtual reality, classical engineering, virtual engineering