Defining the reliability level of the car braking system based on the measured diagnosis parameters
Autor/autori: Cristian ANDREESCU, Marius TOMA
Rezumat: Evaluarea fiabilităţii funcţionale se realizează, în mod clasic, prin studii statistice dezvoltate asupra unor eşantioane de dispozitive a căror stare tehnică este apreciată în sistem binar: stare de bună funcţionare, respectiv defect. Lucrarea propune aprecierea nivelului de fiabilitate al dispozitivelor pe baza coeficienţilor de evaluare kij β şi de importanţă kj α raportaţi la parametrii măsuraţi prin diagnosticare. Se calculează coeficienţii de stare tehnică pentru fiecare dispozitiv Ksti şi pentru întreg eşantionul KstN0 care servesc la calculul funcţiei fiabilităţii funcţionale. Metoda prezintă avantajul posibilităţii evaluării graduale a nivelului de fiabilitate, atunci când dispozitivele testate se află în bună stare de funcţionare, dar înregistrează niveluri diferite de uzare.
Cuvinte cheie: fiabilitate funcţională, parametri de diagnosticare, coeficient de evaluare, coeficient de importanţă, coeficient de stare tehnică, system de frânare.
Abstract: The evaluation of the functional reliability is classically based on statistical studies developed on samples of devices of which technical state is evaluated in a binary system: troublefree or fault. The paper proposes to assess the level of reliability of the devices taking into account the evaluation coefficient kij β and importance coefficient kj α, related to the parameters measured by diagnosis. One calculates the coefficient of the technical state of each device Ktsi and for the entire sample KtsN0 that helps determining the reliability function. The method has the advantage of a gradual evaluation of the reliability level when the tested devices are in trouble-free state, but with different levels of wear recorded
Keywords: functional reliability, diagnosis parameters (DP), coefficients for the DP evaluation, coefficients of DP importance, technical state coefficients, braking system